Even wennen - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Peter Boogert - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Peter Boogert - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Peter B.

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Maart 2014 | Argentinië, Ushuaia

Donderdagochtend vroeg naar Ushuaia gevlogen. Met tussenstop in Trelew, arriveerden we na een uurtje of 4 in de zuidelijkste stad van de wereld.
Was wel even wennen qua temperatuur.Slechts 8 graden, net als in Amsterdam. Met de taxi naar het appartement, wat zeer eenvoudig bleek. Het was te doen, maar stond in schril contrast met het appartement in BA. De stad doet denken aan de huizen in IJsland, welke ik weliswaar alleen van tv-beelden ken. Veel winkels met sportmaterialen, met name op 't gebied van Trekking.
Niet buitensporig druk op straat, het toeristenseizoen loopt af.
Op zoek naar een biertje. Echte pubs zijn er niet veel. Maar ons criterium is één goed café, is al goed. Die hebben we ook gevonden. Een heel drukke en aangename Irish Pub. Restaurants genoeg. 's Avonds prima gegeten. Vrijdagmorgen om 10 uur konden we een huurauto ophalen. Rob had dit online geregeld. Op het adres aangekomen was er geen meneer of mevrouw aanwezig van het verhuurbedrijf. Wel een dame die ons vertelde, dat er binnen 10 minuten iemand zou komen. Wij zijn om kwart voor elf vertrokken zonder auto. Wel balen, want we wilden met de auto naar het Nationaal Park Tierra del Fuego. We besloten toen maar een tocht over het Beaglekanaal te maken. Prachtig, we herkenden de uitzending van Floortje Dessing, die op bezoek ging bij een Belgische mevrouw met haar gaucho, die woonden aan 't einde van de wereld. Vanaf het bootje, die plek ook gezien.
We waren met acht mensen aan boord op een klein scheepje. Het had 't voordeel dat we overal vlakbij de rotsen konden, waar enorme zeeleeuwen lagen en veel vogels van dichtbij konden zien en fotograferen. De Argentijnse verteller aan boord vertelde met veel begeestering over de dieren en het milieu in het Beaglekanaal. Onderweg aangelegd aan een eiland, met zeer zeldzame plantengroei. De watertemperatuur is 5 graden Celsius. Geen snorkeltemperatuur in ieder geval. De tocht duurde ruim 3 uur en was erg indrukwekkend.
We zijn inmiddels van appartement gewisseld en verblijven nu in een soort van blokhut. Aanvankelijk stond de verwarming te loeien. Dat doet dat ding nog steeds, we hebben 'm niet lager kunnen zetten. Dus de deur en ramen opengezet. Heel aangenaam nu. Een heel praktische oplossing!!
Vandaag naar het Nationaal Park. De groeten van Tjerk, Rob , Erik, Peter B.

• 01 Maart 2014 - 14:18

Trudi:

Wat een geweldige ervaringen weer! Heerlijk zo met jullie mee te kunnen reizen op afstand.
    Geniet ervan boys!

• 01 Maart 2014 - 14:31

Johan:

Leuk jullie zo te volgen
    Gr johan

• 01 Maart 2014 - 14:56

Sanne:

Leuk hoor pap... vooral die blokhut :-)!

• 01 Maart 2014 - 15:34

Lotte:

Gelukt met de foto's dus?
    Gezellige foto van jou met die muts.
    Veel plezier! X lot

• 01 Maart 2014 - 16:27

KA:

Ziet er idd Nederlands uit, het weer dan, de rest lijkt me erg mooi, jij ook met je muts...X

• 01 Maart 2014 - 17:49

Axandra:

Oke nu jullie koppen er bij houden en lekker genieten!!! Ik volg jullie! Xxx

• 02 Maart 2014 - 08:53

Fred Bakker:

Jullie vermaken je wel zo te horen. Dat nationale park moet geweldig zijn!
    Geniet en de groeten aan de mannen.
    Fred

• 02 Maart 2014 - 19:50

Carolien :

Is die auto er ooit nog gekomen?

• 03 Maart 2014 - 20:49

Jan W.:

Duidelijk weer eens wat anders dan op de fiets in mei in Z. Frankrijk.
    Waarom krijgen we alleen de rug van Rob en Tjerk te zien. Ik wil rode neuzen!
    Nog veel mooie vergezichten en goede bieren toegewenst.

• 03 Maart 2014 - 20:49

Jan W.:

Duidelijk weer eens wat anders dan op de fiets in mei in Z. Frankrijk.
    Waarom krijgen we alleen de rug van Rob en Tjerk te zien. Ik wil rode neuzen!
    Nog veel mooie vergezichten en goede bieren toegewenst.

• 04 Maart 2014 - 19:54

Bert :

'k Ben jaloers. Het is mijn droom daar te reizen. Veel plezier met z'n allen.

Groet,
    Bert