Drie keer rechts ipv 1 keerlinks - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Peter Boogert - WaarBenJij.nu Drie keer rechts ipv 1 keerlinks - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Peter Boogert - WaarBenJij.nu

Drie keer rechts ipv 1 keerlinks

Door: Peter B.

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Februari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Zaterdag vertrokken om 20.30 uur van Schiphol naar Parijs. Voor vertrek naar Parijs een biertje gedronken en betaald met mijn creditcard. Dit is ook het enige moment van deze vakantie, dat ik deze heb gebruikt. Want ruim een uur later in Parijs was de creditcard niet meer in mijn bezit. We kunnen hier spreken van een record. Vorig jaar in Chicago was ik de credit card binnen 24 uur kwijt. Nu dus al binnen 2 uur. Oké , de kaart door Karin laten blokkeren. Ook Erik liet iets achter,namelijk zijn shawl, alsmede zijn bril. Het laatste object werd hem nog nagebracht.
Vervolgens op weg naar Buenos Aires, bijna 14 uur vliegen. De plaatsen waren goed, zaten twee aan twee achter elkaar, maar we moesten wel de persoon naast ons regelmatig wakker maken om ons te laten passeren. Dit werd niet altijd gewaardeerd. Tjerk is gedurende deze 14 uur niet van zijn plaats geweest. Wat een "prostatie" van formaat is.
In Buenos Aires was 't prima weer. Met de taxi naar het appartement. We stonden al bij de receptie, toen de taxichauffeur binnenkwam, met in zijn hand de I-Phone en jas van Rob. Even vergeten!!!!!
Trouwens de taxichauffeurs zijn geweldig hier. Onze ervaring is dat ze zeer spraakzaam en zeer behulpzaam zijn. Volkomen in tegenstelling met hun Amsterdamse vakbroeders.
We hebben de afgelopen drie dagen al veel wijken bezocht. Palermo, heel gezellig met veel eethuisjes, Recoleta, wat duurdere wijk, al waar wij het graf van Eva Duarte ( Evita Peron) bezochten, San Telmo met het gezellige Plaza Dorrego, waar de tango op straat wordt gedanst. Vandaag Plaza de Mayo, waar nog steeds door de "dwaze moeders" wordt gedemonstreerd bekeken en naar de havenwijk Boca geweest. De plek waar Maradonna zijn wortels vindt.
Gisterenavond leidde "navigator" Erik ons naar een goed aangeschreven Italiaans restaurant. Erik bleek ons een kleine rondleiding te geven. Hij stevende niet direct op het doel af, het pand bleek links om de hoek van ons appartement te zijn. Dit ontlokte Tjerk de opmerking : 3x rechts ipv 1x links.
Enfin, we vermaken ons.
Nog een kleine toevoeging : we hebben deze site nog niet helemaal door, met name de foto's plaatsen kost ons hoofdbrekens. We buigen ons erover.

Donderdagochtend vertrekken we naar Ushuaia . We vliegen vroeg in de ochtend. Als we daar zijn, geven we weer een teken van leven, middels dit reisdagboek

• 25 Februari 2014 - 22:58

Marja:

Hoi Peter,
    Klinkt verwarrend met al die vergeten spullen! Maar ook gezellig! Veel plezier nog

• 26 Februari 2014 - 02:26

Bert Blanken:

Jullie zijn heel goed bezig, zoveel is duidelijk !

• 26 Februari 2014 - 10:06

Fred Bakker:

Hij gaat goed goed jongens!....geniet ervan....
    Op naar Patagonië.......Ik hoor!! (En zie de foto's wel binnenkort).
    Groet Fred.

• 26 Februari 2014 - 16:26

Motti Petzoldt:

Nou jongens, ondanks alles veel plezier. En Tjerk, mooie prestatie, joh....

• 26 Februari 2014 - 19:37

Henkjaspers:

je kunt straks ieder geval zeggen dat je met minder thuis bent gekomen dan vertrokken!
    Succes verder!

• 27 Februari 2014 - 11:58

Stefan:

Hoi Peter & co,

Klopt het dat als je extreem-links stemt, je eigenlijk een beetje rechts bent? Ik lees jullie avonduren graag. Geniet dat het zonovergiet..

Groet,

Stefan

• 01 Maart 2014 - 08:58

Sanne:

Leuk verslag! Zou leuk zijn idd meer foto's pap!
    XXX